Nepřítel našeho růstu? Konfirmační zkreslení

Nepřítel našeho růstu? Konfirmační zkreslení

Ahoj, příteli.

Dovol mi nás trochu vytáhnout z naší průměrnosti a lenosti. 

Ano, myslím tím i sebe. Minulý týden jsem se přistihl u zabijáckých myšlenek. Pomohl mi v tom můj Hot Seat v mé kmenové skupině #bezpradonu. Kluci a holky, moc vám děkuji za nastavení zrcadla.

Zabijácké myšlenky – výmluvy

Říkám jim: “AŽ – TAK!

– až dotáhnu rozdělané věci
– až najmu člověka na operativní záležitosti
– až získané informace uvedu do praxe
– až získám více času na strategii
– až najdu správného parťáka, který mi s tím pomůže
– až se mi uvolní ruce 🙂 – tohle je naprostá bomba, používáme to “všichni”
 

A jedno skvělé “AŽ” jako bonus: 
Až stabilizuji lidi ve firmě, abych se mohl začít věnovat dalšímu rozvoji firmy

– tak si udělám jasno o své firemní i osobní vizi na 2023
– tak si udělám čas na kvartální a roční plánování
– tak zreviduji naši dlouhodobou strategii
– tak si položím pár strategických otázek – co třeba tyto?
– tak se podívám důkladně na finanční ukazatele (cashflow)
– tak se podívám jestli máme dobře nastavený pricing
– tak se rozhlédnu po trhu a naplánuji si schůzky s pár lidmi, které bych chtěl v budoucnu do firmy
– tak si udělám seznam firem, které bychom mohli v budoucnu koupit
– tak si zreviduji klíčové procesy a jejich KPI
– tak se potkám s pár lidmi z MMK a zeptám se jich na důležité otázky
– tak si požádám o Hot Seat v MMK, abych získal širší pohled na věc
– tak se konečně podívám na pár záznamů v členské sekci, které mi pomohou akcelerovat firmu
– pak tyto informace půjdu konzultovat se svými lidmi a uvedeme je v život
 

Pravda je taková, že vše v “AŽ” nebude nikdy hotové! Nikdy. Je to nikdy nekončící proces. Chyba je v nás! Jsme jenom moc pohodlní a umíme se dobře vymlouvat!

Co s tím? 
Já osobně se pravidelně scházím s lidmi, kteří své AŽ – TAK neprožívají a neexistují u nich žádné výmluvy na jejich vlastní neschopnost si “ruce uvolnit”. A mám je u nás v komunitě.

Jenže musel jsem si na to udělat čas! A ano říkal jsem si: “Až dodělám toto, tak se s nimi potkám.”

Dáme tomu rovná se? Ok! Nemám čas na své “TAK” = kašlu na sebe = kašlu na své lidi = kašlu na firmu = kašlu na své blízké! Bohužel, je to tak a je to kruté.

No jo, jenže tam nahoře nám nikdo zadek nenakope co? Od toho je tady naše komunita a lidé v ní. Tak se omlouvám jestli ten kopanec je dnes moc tvrdý.

Rozhlédněte se okolo sebe, podívejte se kteří lidé své AŽ tolik neřeší, nevymlouvají se, jsou o několik kroků dále než vy a požádejte je o konzultaci, pozvěte je na kafe na oběd.

Kde je najdete?
No přece na hovorech tematických skupin! Případně jsou na každém setkání kmenové skupiny. Lukáš Cirkva z BCV Solutions si do konce požádal o dvě kmenové skupiny. Jak to? Mají čas se věnovat validaci, rozhlížení, pokorně hledají tam kde ještě nebyli, poslouchají, jednají nekonvenčně, ale v souladu se strategií firmy. Nepracují tolik ve firmě, ale na firmě. Následně ze získaných informací udělají PÁKU!

Pustí informace do týmu, který to dokáže velmi rychle exekuovat a každý takový meeting v MMK, který souvisí s růstem jim dokáže přinést hodnotu desítek až sta-tisíc korun. Velmi rychle.

POZOR: Času mají stejně jako my všichni. Den má pro každého 24 hodin.

Nemůžeme si myslet, že růst dokážeme s tím co známe. Naopak! Je potřeba něco změnit, rozhlédnout se, objevovat, validovat, hledat nové cesty, testovat. Nemáme na to čas? Je čas to změnit a hlavně to dělat pravidelně. Zkuste se podívat do svého kalendáře a červeně si označte aktivity, které jsou rozvojové. V kolika % jsou tam zastoupeny?

Většina z nás žije ve svém Confirmation bias 
Konfirmační zkreslení (z anglického „confirmation bias“) je pojem označující naši přirozenou tendenci selektivně se soustředit na fakta a argumenty, která jsou v souladu s naším názorem, a naopak ignorovat ty skutečnosti, které mu odporují.

Mě se to také nelíbí, ale je to tak! Jsme moc hluboko a moc zahledění do sebe a to nás brzdí v dalším růstu. 

Co právě udělala vaše zranitelnost? A co právě dělá vaše konkurence?

Klidně to se mnou posdílejte, nebo to pošlete dál. Něco udělejte.

Ať se daří.

David