Právě jsme spustili novou verzi členské sekce! Tu původní můžete stále navštívit zde. Našli jste chybu

Letní speciál II. | Aktivní sales v létě

Letní speciál II. | Aktivní sales v létě

Ahoj přátelé,
mám pro vás slíbené pokračování letního speciálu

Pokud neděláte aktivní sales v létě, přicházíte nejen o nové revenue, ale také o levné leady do databáze! Mám pro vás data.

Letní speciál jsme minulý týden začali “Osobní nástěnkou CEO.”

Dnes se podíváme na to, co skutečně pohání náš byznys. Je to obchod! Jediný člověk, který vám dá peníze do vaší firmy, je váš zákazník. Investicím do “Zombie” firem odzvonilo! Doba není jednoduchá, nervozita a situace po dvou letech vysoké inflace a rostoucích úrokových sazbách čistí trh. Poptávka klesá a firmám, které byly zvyklé žít pouze z doporučení na přepáleném trhu plném volných peněz a poptávky po všem, dochází dech. Nebo už jim došel? Podívejte se na MasterMind hovor s předním českým ekonomem Dominikem Stroukalem zde.

Je ideální příležitost vyrůst a získat větší část vašeho trhu pro sebe. Nastartovat aktivní sales nebo ho akcelerovat. Každopádně bez aktivního obchodu už to nepůjde. Alespoň ne další 1-2 roky. Udělejte to ještě teď v létě! Je to nejlepší období roku pro aktivní sales. Mluvím z vlastní zkušenosti.

Znáte tohle?

❌ V létě se prodává hrozně těžko!
❌ V létě jsou lidé na dovolené, je těžké získat jejich pozornost!
❌ V létě nefunguje marketing do B2B!
❌ V létě se nikdo nechce scházet!
❌ V létě nikdo nedělá rozhodnutí o větších zakázkách.

A můžeme pokračovat…

❌ Je září, máme teď hrozně práce po létě, ozvěte se za měsíc až dva.
❌ Je konec roku, teď nic nestíháme, ozvěte se po novém roce.

Všechno jsou to jen výmluvy a naše lenost.

Bylo léto 2013 a já jsem dělal obchoďáka v O2. Prodávali jsme rámcové smlouvy na telekomunikační služby do SMB firem. Náš manažer vyhlásil soutěž o nejlepšího obchodníka léta a všichni včetně mě se tomu vysmáli. Jelikož jsem soutěživý, tak jsem si řekl, že se do toho pustím. Byl to můj nejlepší obchodnický rok, před tím než jsem začal podnikat. Udělal jsem během léta přes 90 schůzek a na provizích si odnesl stovky tisíc Kč. „Jasně, přijďte, konečně mám čas se na to podívat.” To byla nejčastější věta, kterou jsem tehdy v telefonu slyšel. Od té doby se pro mě stalo léto nejzásadnějším prodejním obdobím roku.

Nyní je červenec 2023, na studené kontakty už nevoláme, protože využíváme sílu leadgeneration systému a online sales dovedností, ale schůzek a nového revenue máme téměř více, než v květnu a červnu dohromady.

KONKRÉTNÍ POSTUPY? JASNĚ, JDEME NA TO!

Už od ledna systematicky pracujeme na tom, abychom získali co nejvíce MQL (marketing qualified lead) do databáze. Vytvořili jsme webinář, ukázku mastermind hovoru, nasadili nástroje ke stažení na webu, zkrátka jsme vytvořili velkou zásobu obsahu ke stažení “zdarma”.
Na tyto leadgen prvky cílíme masivně reklamu, abychom získali co nejvíce kontaktů a mohli s nimi následně pracovat. Každý týden do této databáze posíláme hodnotný obsah s výzvou k akci (rezervuj si online schůzku). Následně pracujeme s průměrnou konverzí 38% do uzavřeného obchodu.
Takto postupujeme opravdu celý rok, ale nejvíc se do toho opřeme v létě! (Více sdílení konkrétních postupů najdete v členské sekci pod záložkou Digitalizace a automatizace.)
Proč? Je to levnější a náš klíčový zákazník (majitel firmy) má v létě daleko více času studovat, přemýšlet, hledat nové řešení atd.

Důkazem jsou o 50% levnější kontakty do databáze. V B2B segmentu velcí hráči stáhnou rozpočty a prostor se otevírá:

→ Červen – 450 Kč za MQL (jméno, příjmení, telefon, email, firma, pozice)
→ Červenec – 250 Kč za MQL

Dalším důkazem je počet objednaných schůzek:

→ Červen – 18 schůzek
→ Červenec – 30 schůzek

Dalším důkazem je zvýšení konverzního poměru ze schůzky do uzavřeného obchodu:

→ Červen – 32%
→ Červenec – 58%

Vlastně jsem moc rád, že jsem si mohl s vámi teď tuhle analýzu dat z Pipedrive udělat 🙂 V srpnu se do toho opřeme ještě více. Věřím, že vy také, protože červenec a srpen jsou dle mé zkušenosti nejlepší měsíce na akvizici klientů v B2B segmentu.

POKORA A ZRANITELNOST

Abych byl pokorný a zranitelný, tak je třeba také říci, že to pořád není dostatek na splnění našich ambicí a plánu. Neustále hledáme řešení, jak to dále škálovat a to se nám úplně nedaří. Budu rád, když mi někdo dáte pohledy a nápady na to, jak to zlepšit. Nezapomeňte. Rozhodovatelé mají čas! Reklamní sítě jsou “prázdné” a levnější! Pusťte se do toho!

Ať se daří.
David Kolář